Wiskunde 2de graad

Telproblemen - Deel 2


Deze WAC'ers volgden ook dit lestraject:

Onze gebruikers getuigen…

Jullie zijn mijn redders in nood :-O! Ik snap er niets van als ik het gewoon in mijn lestraject zie staan.

Chloé - Student

WeZooz Academy is echt een goed initiatief. Onlangs toonde ik ter herhaling een lesvideo in de les. Achteraf kreeg ik van enkele enthousiaste leerlingen de reactie dat ze het direct begrepen hadden.

Liesbet - Leerkracht wiskunde

Dankzij jullie lesvideo’s was ik geslaagd voor wiskunde, en ook voor economie heb ik enorm veel aan jullie gehad. Ik vind WeZooz Academy echt een uitstekende website!

Simon - Student

Ik ben zelf Franstalig maar wou toch eens een kijkje nemen op jullie website. Ik moet zeggen dat alles zeer duidelijk uitgelegd wordt! Een pluim voor jullie!

Pierre - Ouder

Ik ben best wel trots op mijn rapport en dankzij de WeZooz Academy-filmpjes zijn mijn punten voor wiskunde schitterend! Dank u!

Alanis - Student

Zo haal je een schitterend schoolrapport!

  • Les gemist of niet begrepen? Geen zorgen, je vindt ’t allemaal terug op WeZooz Academy.

  • Ook de moeilijkste lessen worden je op een gemakkelijke manier uitgelegd.

  • Onze gediplomeerde leerkrachten geven je alle info + tips & tricks om op elke toets hoog te kunnen scoren.

Telproblemen - Deel 2

Oooops

U heeft geen flash plugin geinstalleerd, klik hier om deze te installeren

Get Adobe Flash player

Leraar: Tine Janssens
Diploma: Handelsingenieur

Lestraject bekijken?


Probeer WeZooz Academy meteen even GRATIS uit en start met leren dankzij onze diverse lestrajecten voor vakken in de 2de graad!

Gratis proberen Aanmelden

Nog meer manieren om een telprobleem aan te pakken, volg het traject:

- Tellen met behulp van een venndiagram

- Tellen van wegen 

Dit lestraject bestaat uit 5 lessen,
Geschatte duurtijd: 15 minuten.
98 student(en) volgden reeds dit lestraject!

Gratis proberen Aanmelden

  • Inhoudstafel Telproblemen - Deel 2
  • Tellen m.b.v. venndiagram

    Tine legt je uit hoe je kan rekenen met een venndiagram. (2de graad)

    Bekijk preview

    Tine onderzoekt een enquête bij 120 vlaamse jongeren. Ze gebruikt de methode van tellen met een venndiagram om drie vraagjes bij deze enquête wiskundig op te lossen.

  • Venn-diagram: Oefening

    1. We vroegen aan 100 jongeren naar hun resultaten op de laatste toets van wiskunde, fysica en chemie. * 80 jongeren waren geslaagd voor wiskunde. * 80 jongeren waren geslaagd voor fysica. * 88 jongeren waren geslaagd voor chemie. * 65 jongeren waren geslaagd voor wiskunde, fysica en chemie. * 70 jongeren waren geslaagd voor wiskunde en fysica. * 71 jongeren waren geslaagd voor fysica en chemie. * 72 jongeren waren geslaagd voor wiskunde en chemie. Hoeveel jongeren waren slechts voor één vak geslaagd?
  • Tellen met wegen

    Tine legt je in deze wiskundevideo uit hoe je moet tellen met wegen. (2de graad)

    Bekijk preview

    Tine zoekt de kortst mogelijke weg naar Thomas op een plattegrond. Ze toont ons hoe we op een snelle en handige manier het totaal aantal oplossingen kunnen vinden, zowel op een makkelijk als een moeilijker/groter voorbeeld. Wat Tine doet in dit filmpje noemen we "tellen met wegen".

  • Tellen met wegen: Oefening

    1. Op hoeveel manieren kan je, zonder een omweg te maken, van punt A naar punt C gaan via het punt B?
  • TEST - Telproblemen - Deel 2

    1. UIt een enquete bij 100 krantenadverteerders blijkt dat:

      - 50 in De Standaard adverteren (DS) 

      - 52 in De Morgen (DM)

      - 60 in Het Laatste Nieuws (HLN) 

      - 27 zowel in DS als in HLN 

      - 26 zowel in DS als in DM 

      - 30 zowel in HLN als in DM 

      - 14 in elk van deze kranten. 

      Hoeveel onder hen plaatsen hun aankondigingen in andere dan de vermelde kranten?  (bron vwo 2001, eerste ronde).

    2. Aan 140 werknemers uit een bedrijf is gevraagd hoe ze naar het werk komen. Er kwamen er 78 met de fiets, 50 met de auto en 28 met de bus. Verder blijkt dat 6 werknemers met de fiets en de auto komen, 18 werknemers met de auto en de bus en 8 met de bus en de fiets. Geen enkele werknemer gebruikt de auto, bus en fiets. Hoeveel werknemers nemen alleen de fiets?

    3. Hieronder zie je een rooster staan met 5 punten. Hoeveel mogelijkheden zijn er om van punt A naar punt E te gaan door enkel naar rechts en naar beneden te bewegen? 

      Antwoord met een geheel getal, bijvoorbeeld 65.

      telproblemen

Bekijk volledig traject Verberg volledig traject