Hoe ondernemen: de verkoopprijs bepalen

Oooops

U heeft geen flash plugin geinstalleerd, klik hier om deze te installeren

Get Adobe Flash player

Leraar: Katrien Dullaert
Diploma:

Lestraject bekijken?


Probeer WeZooz Academy meteen even GRATIS uit en start met leren dankzij onze diverse lestrajecten voor vakken in de 2de graad!

Gratis proberen Aanmelden

In dit traject behandelen we 1 van de 4 P's van de marketingmix meer in detail, nl de prijs.

Dit lestraject bestaat uit 7 lessen,
Geschatte duurtijd: 10 minuten.

Gratis proberen Aanmelden

Hoe ondernemen: de verkoopprijs bepalen.

In dit traject behandelen we 1 van de 4 P's van de marketingmix meer in detail, nl de prijs. De prijs waartegen de ondernemer zijn product aanbiedt, is heel belangrijk. Van alle P's in de marketingmix is de prijs het enige marketinginstrument dat direct invloed heeft op de omzet van de onderneming. Het is de inkomstenbron en een marketinginstrument in één en daarom een zeer belangrijke factor om te ondernemen. Ook voor de consument is de prijs belangrijk. Op basis van de prijs beslist hij immers wat en hoeveel er van een product wordt aangeschaft. 

Hoe ondernemen: waarom zijn die sneakers duurder in de ene dan in de andere winkel?

Heb je altijd al willen weten waarom diezelfde sneakers in verschillende winkels een andere prijs heeft? Of waarom datzelfde paar online dikwijls goedkoper is? Volg dan zeker dit traject en leer hoe je bij het ondernemen de verkoopprijs van een product bepaalt. Elk bedrijf heeft keuze uit 3 verschillende manieren, met elk hun voor- en nadelen. Meestal zal een onderneming met alle factoren (kosten, concurrentie en vraag) rekening houden om zijn prijs te bepalen. 

Bekijk volledig traject Verberg volledig traject